نه عاملیم و نه زاهد.خواستی گوش بده.نخواستی یاعلی.(از اقوال مجتبی بود)
بی نشان

2سوال!!!

سوال اول:

مردم ما معمولا در این زمانه  چند سال عمر میکنند(افراد شاذ و نادر را کار نداریم که ممکن است صدوپنجاه سال عمر کنند)؟؟؟

جواب:معمول افراد جامعه ما اگر دست بالا حساب کنیم بیشتر از 80سال نیست که عمر میکنند(هرچند که مطمئنا این رقم درست نیست و امید به زندگی بر اساس آمار رسمی کشور کمتر ازین هست).

سوال دوم:

(خواهش میکنم جواب این سوال رو بادقت هرچه تمامتر تا آخرش بخوانید و)

درسرای آخرت چند سال حیات دارید؟؟

جواب: "بی نهایت"

نه  صد سال  یا پانصد سال ، نه هزار سال یا یک ملیون سال ،نه یک میلیارد سال یا هزاان میلیارد سالٰ بلکه بی نهایت(خواهشا با خود دو دوتا چار تا کنید تا درک کنید 500سال یعنی چقدر و یک میلار سال یعنی چقدر).

بی نشان | 20:15 - سه شنبه دوم آبان 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا حداوندا بما صبری عطا کن که بتوانیم در این دنیای دنی  تقوایت را پیش گیریم و با عاقبت بخیری بمیریم.

کاش که میشد دعا کنم که از این دنیا  بروم.کاش میشد.

بی نشان | 22:46 - چهارشنبه نوزدهم مهر 1391


                                           بسم الله الرحمن الرحیم

        اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد

بی نشان | 15:34 - چهارشنبه پنجم مهر 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

                                               درباره زیارت عاشورا

 

یکی از دوستانم به حقیرکه عنایت داشت عرضه کرد، احوال روزگارش را .

میگفت:،قبل از ماه رمضان کلیه اوضاع معنویم بسیاربد بود به حدی که از خودم بدم می آمد و از طرف دیگر اوضاع شغلی هم بسیار بد و افتضاح بود و علل دیگر که مزید بر این مشکلاتم شده بود.

میگفت:از معدود حالاتی بودکه سر مسئله ای ،بسیار بسیار گریه کردم.به حدی که شب را با گریه خوابیدم و صبح دوباره گریه میکردم ،اوضاع روحیم بسیار داغگون(ه) شده بود از ته دل متوسل به حضرت اباصالح المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)شدم که ایشان برایم دعاکنند وشفیعم شود.

دیگرسردر گم شده بودم و همینطور در ورطه هلاکت فرو میرفتم.

که به یک باره سرنخ مطلب به دستم آمد و فهمیدم که ریشه این مشکلاتی که برایم پیش آمید سر دو چیز است.(نگارنده: سرریشه مطالبش را نمیگویم تا از تطویل مطلب پرهیز شود).

تصمیم گرفتم که برای حل این موضوعاتی که برایم پیش آمده دو کار را انجام دهم.

ختم قرآن کریم و هدیه به حضرت صاحب الامر(امام زمان -علیه السلام).

و یک چله ختم زیارت عاشورا با صد لعن و صدسلام و دو رکت نماززیارت عاشورا قبل و بعد از عاشورا.و هدیه این ختم عاشورا هم به حضرت صاحب الامر(امام زمان -علیه السلام).

میگفت: که تصمیمم بر این شد که ختم قرآن را درماه مبارک رمضان انجام دهم تا ثواب و فضیلتش هزاران برابر شود.و زیارت عاشورا هم را آخرین چهارشنبه قبل از ماه مبارک انجام دهم  تا در ماه رمضان هم بخوانم.تصمیمات اتخاذ شد ،وارد عمل شده و میگفت با این که این اعمالم بسیار سخت بود (به این دلیل که زیارت عاشورایش را با شرایط خاصی بجا میآود-مثلا باید حتما بالای پشت بام خوانده شود و در اثنای خواندن نباید صحبت با دیگران شود و....)بر انجام عملم اصرار داشتم .

و میگفت:بعد از این اعمال تا به الان به حوائج رسیده و بعضی دیگرش کمی دیگر ان شا الله میرسد و...   .

 ادامه مطلب در باره زیارت عاشورا

+ ادامه مطلب...

بی نشان | 13:19 - یکشنبه دوازدهم شهریور 1391


                                             بسم الله الرحمن الرحیم

 

                                            سخنان ملاصدرای شیرازی

                                  خداوند بی‌نهایت است و لامکان و بی زمان 

                                                          اما :

                                          به قدر فهم تو کوچک می‌شود

                                             به قدر نیاز تو فرود می‌آید،

                                         به قدر آرزوی تو گسترده می‌شود،

                                         به قدر ایمان تو کارگشا می‌شود،

                                    به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک می‌شود،

                                         به قدر دل امیدواران گرم می‌شود...

                                           پــدر می‌شود یتیمان را و مادر.

                                          برادر می‌شود محتاجان برادری را.

                                       همسر می‌شود بی همسر ماندگان را.

                                             طفل می‌شود عقیمان را.

                                               امید می‌شود ناامیدان را.

                                              راه می‌شود گم‌گشتگان را.

                                           نور می‌شود در تاریکی ماندگان را.

                                        خداوند همه چیز می‌شود همه کس را.

                                                      به شرط اعتقاد؛

                                                     به شرط پاکی دل؛

                                                    به شرط طهارت روح؛ 

چنین کنید تا ببینید که: خداوند، چگونه بر سفره‌ی شما، با کاسه ‌یی خوراک و تکه‌ای نان می‌نشیند

بر بند تاب، با کودکانتان تاب می‌خورد، و در دکان شما کفه‌های ترازویتان را میزان می‌کند

                                                                و

                                "در کوچه‌های خلوت شب با شما آواز می‌خواند"...

                                              مگر از زندگی چه می‌خواهید ؟!

                                              که در خدایی خدا یافت نمیشود؟
                                                که به شیطان پناه میبرید؟
                                                 که در عشق یافت نمیشود
                                                 که به نفرت پناه میبرید؟
                                                که در سلامت یافت نمیشود
                                                  که به خلاف پناه میبرید؟
                                           و مگر حکمت زیستن را از یاد برده اید
                                              که انسانیت را پاس نمی دارید ؟!

 

بی نشان | 19:2 - شنبه چهارم شهریور 1391


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

 

لعنت خداوند بر کسانی که بر این حکومت دروغ و افترا میزنند

بیاییم مردممان را کمک کنیم

بی نشان | 15:13 - چهارشنبه بیست و پنجم مرداد 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

و هدوا الی طیب من القول و هدوا الی صراط الحمید(قران الکریم).

 راقم آثم( بنده حقیر- خودم)رجوع کردم به فایل های تصویری ام که مربوط به سخنرانی ها که تنی چند ازعلمای اعلام(مانند بهجت-وحید خراسانی-حسن زاده-جوادی املی و....)چشمانم به کلیپی افتاد که در مورد رابطه با امام زمان و خود ما هست .چندباری گوش داده بودم اما هر بار برایم تازگی داشته.

حقیرعزم براین کردم که این سخنان را به صورت مکتوب ، مرقوم فرمایم تا شما مورد استفاده شما واقع شود.((نمیدانم چه سری هست که احساس میکنم فردی و یا افرادی ،پی گیر مطالبم هستند وانها را میخوانند ومشیت وخواست خداوند برآنست که آن فرد و یا افراد مذکور را بدین مطالب متنبه سازد و هدایتشان گرداند و یا حجت را برایشان تمام کند .))

البته طبق یک سنت حسنه ای که برخود لازم الاجرا دانستم ،آن بود که در مورد هر مطلبی استخاره به کتاب الله بزنم.آیه بالا آمد.

معنایش این است:  وهدایت میشوند به سخن پاک و هدایت میشوند به راهی که پسندیده است.

 

این یک قسمت مهم سخنرانی حجت الاسلام دانشمند است(با کمی تغییر بسیار مختصر)،البته توصیه بنده این هست که  این سخنرانی را به صورت تصوریری تهیه نمایند چون با لحن خاص آقای دانشمند و مضافا بر اینکه آهنگی متانسب با این سخنرانی برروی ان گذاشتند بسیار تاثیر گذار است.باید به سایت www.aviny.com مراجعه نمایید.(البته بنده از دوستم این فایلها را اخذ کردم).

روایت:

 

خادم آقا دم در(آمد)،گفت کیه؟ شما؟ منم عنوان بصری.

(خادم)گفت چیکار داری؟

(عنوان بصری)گفت:میخوام آقارو زیارت کنم.

(خادم):آقا(امام صادق) دارند نماز میخونن،یا برو  یا   بشین  آقا صدات میزنه.

(عنوان بصری میگوید)زدم زیره گریه،برم؟!! کجا برم؟!!!جایی رو ندارم برم.گفتم رو همین خاکا میشینم.

(سخن وتعریضه دانشمند):جوانا اگه در خونه اهل بیت رو خاکا نشستی،خدا بلندت میکنه....

(عنوان بصری)گفت رو خاکا نشستم،هی باخودم میگفتم خدایا دل امام صادق رو باه من مهربون کن اگه آقا بگه چرا اومدی ؟چی جواب آقا رو بدم؟؟

(خادم):عنوان بصری خوشا به حالت آقا میگه :بفرما تو(ی خونه).

(تعریضه دانشمند):شما یک لحظه فک کنید آقا توی چادر نشسته و خدام آقا بهت میگه بیا تو(ی چادر)چه حالی بهت دست میده؟!!میخوام امشب رو اینجور نگاه کنی و این روایت رو با این دید نگاه کنی!

....

(عنوان بصری میگه)تا این رو گفت: انگار خدا یه جون تازه ای بهم داد و از خوشحالی میخواستم فریاد بزنم اما این اشک هام اونقدر میریخت که این اجازه رو نمیداد بهم.(عنوان بصری)میگه تا وارد خانه شدم آقا امام صادق دستانشون رو باز کردند و بنده رو در آغوش گرفتن.

امام صادق(علیه السلام) گفت:حالت چطوره؟

(عنوان بصری میگه)گفتم: آقا !من شیش ماهست که دارم میمیرم از فراق شما.آقا من بیچاره شدم ،روزوشب فقط کارم گریه کردن بوده.  ......

(عنوان بصری میگه)گفتم:آقا!! چرا به من گفتی برو؟؟؟!!(چرا نخواستی با من صحبت کنی؟)

آقا (امام صادق علیه السلام)فرمود: عنوان بصری تقصیر ما نیست ،تقصیر خودتونه! اگه با ما هستین،پس با دشمنان ما چیکار میکنین؟اگه با مایی پس در خونه دشمن ما چرا میری؟

(گفتار دانشمند)حالا فرض کنید امام زمان بیاد توی مجلس.ماام بگیم پسرفاطمه یه عمریه داریم میگیم: یابن الحسن.چرا جوابمون رو نمیدین؟؟

آقا(امام زمان) جوابشون جواب جدشون هست. امام زمان میگه:اگه با مایی پس در خونه دشمنای ما چیکار میکنی؟ پس این رفیقا کی هستن که دور خودت جمع کردی؟ پس اینا کی هستن که باهاشون مجالست داری و باهاشون میری و میای؟پس این شب نشینی ها دیگه چیه؟پس اینا چیه تو مبایلت ریختی؟اگه با مایی این چه عکسیه رو صفحه گوشیت انداختی؟اگه با من امام زمان رفیقی پس چرا با شرابخوره رفاقت میکنی؟ چرابا بی نمازرفاقت میکنی؟......

 

ادامه مطلب

ادامه اش گفتار خود حقیر است خواستید نگاه بیندازید

+ ادامه مطلب...

بی نشان | 19:4 - سه شنبه دهم مرداد 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

والذین آمنوا وعملوالصاحات لنکفرن عنهم سیاتهم ولنجزینهم احسن الذی کانوایعملون(س عنکبوت)

وکسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند حتماحتما خداوند گناهانشان را میپوشاندوحتما حتما جزاء و پاداشی بهتر از انچه که عمل کردند میدند.

 

این استخاره بود که بنده ،برای اینکه میخواستم این مطلب را بنویسم آمد.

امروز تولد دوست عزیز و دوست داشتنی ام، مجبتی هست.(البته به سال قمری)

حاج مجتبی به بنده فرمود که خبر آمد که خبر های خوشی در راه هست(ان شاء الله).   بدو گفتم چه خبر هایی؟ ....

خلاصه بگذریم

شب قدر نزدیک هست!

حواسمان باشد.

تقدیرات یک سالمان رقم میخورد.

کسی که الوده به گناه باشد(مانند راقم آثم)بدرستیکه باید توبه کرده و اعمال صالح انجام دهد.

خیلی دوست داشته ام بعضی مطالب را حتما در وبلاگ مرقوم بنمایم اما چه کنم که ترس دارم+اینکه هر زمان که تصمیم دارم مطلبی را مرقوم فرمایم و میروم که استخاره بزنم، استخاره می فرماید هنوز نه،هنوز زود د است.

بی نشان | 20:26 - پنجشنبه پنجم مرداد 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین.

بنده بی نشان هستم.

ازینکه در اولین روزاین ماه مبارک شروع به نوشتن میکنم.خوشحال هستم  و درضمن به فال نیک میگیرمش.

خواستم در اولین اقدام، آدرس وبلاگ رو تغییر بدهم ،به همین جهت استخاره کردم ولی استخاره گفت که اینکار بد هست و موجب بی ثمری مطالب و یا کم ثمری مطالب هست.مثل اینکه وبلاگ مخاطبانی دارد که آقا مجتبی و بنده از این مخاطبین خبری نداریم.خلاصه مثل اینکه مشیت الهی بر اینست که این ادرس باقی بماند هرچند بنده علت اصلی را نمیدانم ولی چون حضرت حق خواستش براین است اطاعت میکنیم.باشد که در یک زمان دیگر ان شا الله اگر اراده حضرت حق بر آن بود تغییر دهیم.

چند نکته را لازم میدانم که یادآوری کنم

1-این مسئله ای که حاج مجتبی گفته بود مبنی بر اینکه مطلب سیاسی موفقت کرده بودم که مانند خود ایشان بنویسم و یا اینکه مطالب سیاسی ننویسم برای قبلا بود که زمزمه هایی بر این بود که بنده بیایم و بنده در ان وقت قبول کردم  ولی الان ازومی برای این کار نمیبینم.

2-ان شا الله اکثری مطالبم را قصد دارم با استخاره بنویسم.(بدین معنی که اگر خواستم مطلب را به رشته تحریر درآورم چهارچوب  مطلب را در نظر گرفته و بعد استخاره میکنم که چنین مطلبی را تقریر کنم و در وبلاگ بنویسم یانه).

 

بی نشان | 19:12 - شنبه سی و یکم تیر 1391


                                                بسم الله الرحمن الرحیم

 

  

         پایان یک آغاز.

 

 

 

+ ادامه مطلب...

بی نشان | 18:29 - چهارشنبه بیست و هشتم تیر 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

بجای اینکه از الکی بیایم اسمس بزنیم و عیدشعبان رو تبریک بگیم. و یا از تعارفات الکی مثل(مبارک باشه و...به همدیگه بگیم.).

بیایم یه خورده فکر کنیم

و با خودمون تصمیم بگیریم که یه کاری برای امام زمان انجام بدیم تا امام زمان خوشحال بشه.

مثل فرمایش آیت الله وحید خراسانی.

یا اینکه هروز سعی کنیم برای امام زمان سوره یس یا نه سوره های کوچکتر مثل ۳بارتوحیدبراش بخونیم.و ثواب اون رو هدیه کنیم به امام.

و  از این قبیل مسایل.

 

بی نشان | 20:7 - چهارشنبه چهاردهم تیر 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

 

 بیانات حضرت آیت الله وحید خراسانی (دامت برکاته)

 

 

 توصیه به قرائت قرآن

همه تان از امروز تصمیم بگیرید: هر روز به قدری که برایتان میسّر است قرآن بخوانید، اما به این کیفیت، یعنی از اول که شروع می کنید نصف جزء، یک جزء، هر چه توانستید. نیت کنید این قرآن برای امام زمان، و این هر روز ترک نشود، خلاصه خودتان اهل فهمید، اگر دوره سال هر روز، آن هم قرآن را... چون عزیزتر از قرآن پیش امام زمان گوهری نیست، این قرآن را که کلام الله است، تلاوت کنید، آن هم هدیه به او کنید، اینها همه در دفتر شما ثبت می شود، شب قدر که ورق تقدیر من و تو را، سرنوشت دنیا و آخرت ما را به دست او دادند، وقتی دید دوره سال تو با نماز آنچنان بودی، قرآن را اینچنین خواندی، آن هم برای او خواندی، حالا فکر کن خودت، ببین آن وقت همچو کریمی که تمام عالم بر سر سفره او نشسته اند، چه خواهد کرد با این کسی که یکسال اینچنین کرده؟

ران ملخی را هدهدی پیش سلیمان برد، دست به سرش کشید، این تاج بر سر هدهد تا قیامت در نسلش ماند، حالا یک دوره سال قرآن بخوانی، هدیه به امام زمان بکنی، آن سلیمانی که هزارها سلیمان گدای درگاه اویند، با من و تو چه خواهد کرد؟

 

مزد و پاداش این مراقبت

این حدیث، حدیثی است که شیخ انصاری، فقیهی مثل او در معضل ترین مسئله در دماء بر طبق سند این حدیث فتوا می دهد. این حدیث، کلمه فصل است، گفت: یابن رسول الله، من ماه رمضان ختمهای قرآن کردم، یک ختم قرآن برای جدت پیغمبر، یک ختم قرآن برای جدت امیرالمؤمنین، یک ختم قرآن برای جده ات حضرت زهرا، تا رسید ختم قرآنی برای تو کردم یا ابا الحسن، ما لی بهذا؟ آیا برای من در قبال این عمل چیست؟ این حدیثی است که گوهر قرائت قرآن را به آخر مرحله می رساند. ما لی بهذا؟ در مقابل این عمل برای من چیست؟ امام فرمود: "لک بذلك أن تکون معهم[يوم القيامة]". اصلا خود من الان که می گویم، متحیّرم. فرمود: جزای تو که قرآن خواندی، ختم قرآن را هدیه کردی به رسول خدا، به علی مرتضی، جزای تو این است که با او باشی و از او جدا نشوی. این مرد، فقیه است، وقتی این کلمه را شنید مبهوت شد، گفت: لی هذا بهذا؟ در مقابل این، این برای من است؟ معیّت، آن هم با خاتم، با سید اوصیاء؟ سه مرتبه امام فرمود: "نعم، نعم، نعم" بله، بله، بله، جزای تو این است که با او باشی[در روز قیامت].

 

 توصیه به قرائت سوره توحید

... به دیگران هم سفارش کنید، نماز صبح را که خواندید، یازده بار سوره (قل هو الله احد) را بخوانید، وقت خواب هم یازده بار این سوره را بخوانید، بین روز هم که بیکارید، راه می روید، این سوره را بخوانید، شما جوانها از حالا شروع کنید، بعد روحتان می شود اکسیر احمر، یک روز می بینی شب شده، صد تا سوره (قل هو الله احد) خواندی، آن وقت این صد تا سوره چه می کند؟ اولا: به حکم روایات متعدده هم از طرق عامه، هم از طرق خاصه، قرائت یک سوره (قل هو الله احد) ثلث تورات، ثلث انجیل، ثلث زبور، ثلث قرآن، حساب می شود، آن وقت سه سوره که خواندی، خدا به رحمت واسعه اش اجر تورات و انجیل و زبور و قرآن را به تو می دهد، این سوره را بخوانید، شروع کنید از امروز، همه را هم هدیه به امام زمان کنید، آن هدیه به امام زمان اثرش این است، که این سوره دیگر رد نمی شود.

 

بی نشان | 20:0 - چهارشنبه چهاردهم تیر 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

 

آيا دعايى براى تعجيل ازدواج وجود دارد؟

 

 

جواب آیت الله العظمی روحانی (از مراجع تقلید):

 

باسمه جلت اسمائه؛

از موارد مجرب; نماز جعفر طيار، نماز حضرت على (عليه السلام)، ختم زيارت عاشورا چهل روز، و اهداى آن به روح حضرت زينب(س)، و ختم يا على چهارده هزار بار در شب جمعه اواسط شب و در جايى كه كسى نباشد است. و همه اينها براى برآورده شدن حوائج مفيد است. هم چنين نذر چيزى از مال براى هفت نفر از سادات موسوى است. اين امر تجربه شده است، ان شاءالله تأثير سريع آن را ببينيد.

 

بی نشان | 19:58 - چهارشنبه چهاردهم تیر 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

من حاجتى دارم كه براى برآورده شدن آن اصرار دارم و پيوسته دعا مى كنم و به محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) و آل محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) توسل مى جويم. اين مطلب، كار و سلامتى مرا تحت تأثير قرار داده است. آيا كارى معين را به من توصيه مى كنيد؟

 

 

جواب آیت الله العظمی روحانی(از مراجع تقلید):

 

باسمه جلت اسمائه؛ در كتب ادعيه براى برآورده شدن حوائج ختم هاى زيادى ذكر شده است، از جمله نماز جعفر طيار و نماز استغاثه به حضرت زهرا(عليها السلام); هم چنين: روز پنجشنبه غسل كند و بر پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم)و خاندان او صد بار صلوات بفرستد، سپس دو ركعت نماز حاجت بخواند، در ركعت اول پنج بار «آيت الكرسى»، و بيست و پنج بار «قل هو الله احد» را بخواند و بعد از سلام نماز بلافاصله صد مرتبه بگويد: «يا وهاب».

 

 

و ازجمله كارهاى ديگر ختم صلوات مى باشد كه به اين شكل است: چهارده هزار بار بر پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) و آل او صلوات مى فرستد. براى هر معصوم هزار مرتبه.

 

بی نشان | 19:55 - چهارشنبه چهاردهم تیر 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن کریم:

و روزی که شخص ظالم پشت دست حسرت به دندان گرفته و گوید: ای کاش من (در دنیا) با رسول (حضرت حق) راهی(برای دوستی وطاعت)میگرفتم.  سوره فرقان ـ آیه 27

تفسیر این آیه ازمنظر علامه طباطبایی:

همونطور که که فکر میکردم.

با خودم میگفتم منظور از ظالم ""تنها نمیتونه"" یک فرد بسیارسمتگر مثل فرعون یا نمرود یا از معاصرین خودمون مثل صدام –بوش –شارون و.... باشه   وهمینطوربا خودم میگفتم منظور از رسول  ""نمیتونه تنها"" پیغمبر  و  رسولان الهی باشه.

بلکه منظور از ظالم هر انسان گنه کار هست .  و همنظور از رسول ، انسانهای مومن هستند.

امشب یه نگاهی به تفسیر المیزان زدم و دیدم که ، بله ، علامه طباطبایی هم نظر من رو تایید کرده .

 

 

بی نشان | 19:51 - چهارشنبه چهاردهم تیر 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

 

بی نشان | 10:9 - دوشنبه بیست و نهم خرداد 1391


حدیث اول:

فردی از امام صادق (علیه السلام)میپرسه:

آیا مومن ممکنه که بخیل باشه؟امام(علیه السلام) فرمود :بله  ممکنه .

آیا مومن ممکن  که ترسو باشه؟امام(علیه السلام) فرمود: بله ممکنه.

آیا ممکنه که دروغگو باشه؟ امام(علیه السلام)فرمود: نه و خائن هم نیست.

سپس امام فرمود:

مومن بر هرخویی سرشته میشود ، بجز دروغ و خیانت.

(منبع این حدیث: گزیده میزان الحکمه بابا 342هست.)

 

حدیث دوم:

(این حدیث رو شنیده بودم ولی منبعش رو ندارم-ولی روایت بالا تایید میکنه که عین معنای این حدیث هست رو تایید میکنه که این حدیث درسته).

فردی از امام صادق (علیه السلام)سوال کرد:

آقا مومن دزیدی  میکنه؟امام (علیه السلام)فرمود بله ممکن هست که دزدی کنه.

آقا مومن زنا میکنه؟امام (علیه السلام)فرمود بله بالاخره ممکن هست که بکنه.

راوی موارد گناهایی که مومن ممکن هست انجام بده رو گفت تا اینکه رسید به دروغ .

آقا مومن دروغ میگه؟ امام (علیه السلام) (3بار فرمود) نه بخداندقسم.  بخداوند قسم مومن دروغ نمیگوید.

 

توضیح دو حدیث بالایی:

 یه وقت کسی خیال نکنه مومن ها پس گناهای کبیره میکنن بلکه:

 مومنین چندین دسته اند.

که پایین ترین دسته از مومنان همین گروهی هستن که امام (علیه السلام) داره میگه. که ممکنه هرگناهی کنن جز دروغ و خیانت.

حالا فکرش رو بکنین  که یک فردی این دوتا صفت رو هم نداشته باشه.اون دیگه چه موجودی هست.

ادمه مطلب

 

+ ادامه مطلب...

بی نشان | 11:3 - پنجشنبه بیست و پنجم خرداد 1391


بسم الله الرحمن ارحیم

خدا نسبت به مومنین  خیلی غیور هست.

توی سوره توبه به پیغمبرش گفته :ای پیغمبر اگه تو ۷۰باراستغفار کنی (کنایه از کثرت استغفار)از برای کسایی که مومنینم رو ازرده  کردند . من نمیبخشمشون.(بمضمون).

تا اونجایی که یادم میاد یک بار هم اقای پناهیان میگفت:

جزو گناهایی که بخشیده نمیشه و حتما عقوبت میشه. ازردن مومن هست.

حتی اگر هم مومن از دست اون فرد راضی بشه .خدا کاری میکنه که فقط اون فرد ازار دهنده توی این دنیا عقوبتش رو ببینه.

بی نشان | 9:35 - پنجشنبه بیست و پنجم خرداد 1391


بسم الله الرحمن الرحیم.

یه بار یکی ازین دوستان رفت چت با یه پسری دوست شد(چون مذهبی بود دوست داشت با مذکر رفیق بشه نه با دختر).و باهاش دردودل میکرد.

به طوری خواست دوست واقعی(نه صمیمی) هم بشن و شماره بهش بده.

بعد نماز  کمی دلش تکون خورد.شک کرد که ایا واقعا پسره خوب هست یانه.بهمن خاطر گفت :مجتبی یه استخاره بزن: 

منم که هر از گاهی سیم هام متصل میشه به عالم غیب(مزاح دارم میکنم).و از قضا اون روز متصل بود.گفتم باشه.استخاره گرفتم گفتم:

فلانی !

استخاره میگه که اون کاری که میخوای انجام بدی یا اون فردی که میخوای باهاش دوست بشی سرچشمه بدی هست(حالا یا نسبت به تو سرچشمه بدی هست که باعث میشه تو دست به گناهای بزرگ بزنی--یا نه  نسبت به همه این طوری هست و اصولا همه رو به انحراف َچه کم چه زیاد میکشونه--ولی تو رو به انحرافای بزرگتر میکشون).و استخاره میگه اگه کلا رابطه ات با اون بکلی قطع کنی انشاالله  موجبات خیر دیگر برات فراهم میشه.

 

بعد بهم گفت مجتبی راستش میدونی چیه ؟قضیه ازین قراره.....

گفتم :آخه باهوش .تو این رو نمیدونی که هرکسی که معتاد به چت یا اینترنت هست . واقعا عقده داره!! حالا این عقده یا توی زندگی-ش بوده و داره میاد توی چت خالی میکنه و یا .....

در بهترین حالت ممکنه اش اینکه طرف مقابلت- هرگناهی رو مرتکب شده یا میشه.و باهرفرد آشغال ونخاله ای (بلانسبتت)صحبت کرده.

.......

بی نشان | 9:32 - پنجشنبه بیست و پنجم خرداد 1391


بسم الله

اعتکاف

طبق فتوای  آیت الله بهجت آیت الله وحید خراسانی و آیت الله صانعی

 اعتکاف در مساجد دانشگاه ها باطل هست(چون مسجد حامع محسوب نمیشود.)

 

دیگر مراجع رو اطلاعات موثقی ندارم.ولی بعضی هاشون ( مثل آیت الله روحانی)گفتن :  رجاء اشکال ندارد.( بنظرم یعنی ولی به این معنی نیست که ثوابش رو همانند معتکف میبره)

 

حواستون باشه کلاه نذارن سرتون.

 

بی نشان | 23:30 - سه شنبه نهم خرداد 1391


بسم اله الرحمن ارحیم

فقط خواستم یه چند تا کلمه بنویسم چون فکر میکنم برای بعضی از خواننده ها مفید باشه.

هرچند که قبلا در این موضوع نوشتم ولی به دلیل اهمیت موضوع ،تفصیلش میدم.

ببخشید که کمی بار صحبت میکنم.

 چه چیز باعث میشود که انسان خود ارضایی میکند؟؟؟

ببینید این سوال خیلی مهمه(هرچند که شاید طاهرش ساده باشه)

به طور خلاصه منتهی میشه به 2عامل

 

عامل جسمی(زیاد خوزدن-غذاهای پرچرب- طبیعت بدن یعنی دموی بودن و صفراوی بودن- گرمای شدید بدن)

عامل بیرون از جسم(صحنه های تحریک کننده/حالا یا در فضای اینترنت    یا  حوری هایی که درخیابان و بیابان در جلوی چشمان ما دارن راه میرن/رفقای بد فطرت  و یا گنه کاری که فسق و فجورشون علنی هست و هیچ حیا و خحالتی از کارشون ندارند).

میخوام درباره عامل جسمی صحبت کنم.

این راهکار خیلی موثر هست(مخصوصا برای کسایی  که به صحنه های تحریک کننده برنمیخورند).

افراد بیشتر مبتلا به خودارضایی میشوند ، چرا؟؟؟

بخاطر اینکه

1-طبیعت بدن اونها یا گرم وخشک (یعنی صفراوی)هست  یا اینکه طبیعت بدن اونها گرم و تر هست(یعنی دموی-مثل بدن بندهخ)

2-هوا بسیار گرم شده  و این گرما در درون بدن تاثیر میگذارد.

با یه مثال بیشتر روشنتون میکنم

آب چه زمانی به جوش میاد؟؟

زمانی که گرمای زیاد بهش بدیم-هرچقدر بیشتر گرما بدیم ابی که درون کتری هست جنبوجوش زیادتری داره که از توی لوله کتری بزنه بیرون.

بدن انسان هم مثل کتری هست.

 

حالا چیکار کنیم که دمای بدن رو بیاریم پایین

حتما این توصیه هام رو انجام بدین.

عرق کاسنی بخورین

حجامت کنین( حجامت کمر(اصطلاحا میگکن حجامت عام) و حجامت سر(حجامت خشفا)).

حتما این دوتا کار رو انجام بدین بخصوص حجامت سر و کمر  که علاوه بر اینکه دمای بدن رو متعادل میکنه و خونهای کثیف رو میگیره   فواید بسیار زیادی داره که  نمیشه گفت مثلا اینکه از بیماریهای خطرناک و سکته قلبی ومغزی جلوگیری میکنه(چیزی که این روزها میانسالا و جوانا مبتلا بهش شدن).

بی نشان | 23:28 - سه شنبه نهم خرداد 1391


بسم الله الرحمن الرحیم.

خب بعد از مدتها اومدم  بنویسم.

میخواستم برم  ولی  چون گوشیم تو شارژ هست .گفتم تا وقت هست بیام کمی بنویسم.

یکی از دوستان طلبه میگفت:

بعد از مدتها تونستم یک فردی رو پیداکنم که هم از لحاظ علمی در سطح عالی باشه و هم اینکه  سرش تقریبا خلوت باشه.

میگه :بعد ازینکه دیدم استادقبلیم دیگه نمیتونه پاسخ گو به مسایلم باشه و....  رفتم سراغ یک فردی که مجتهد(یاقریب الاجتهاد )هست.به حدی در فقه بالاست که تا چندسال دیگه ان شا الله شروع میکنه  درس خارج گفتن.و مهمتر اینکه سرش نسبت به دیگر آقایون خلوت تر هست.و مسن هم هست(حدود50سال).

میگه:رفته بودم پیش استاد اخلاق جدیدم،و مسالیلم رو مطرح کردم. و گفتم :فلان برنامه معنوی رو در پیش دارم،این کار رو به طور مداوم انجام میدم و قضایای دیگه رو هم همین طور.(این دوست ما قضایاش جالبه. مثلا:از جمله برنامه هایی که داره اینه که در اکثر اوقات زیارت عاشورا رو با دو نمازش میخونه. روزی نیم جزء قران میخو.نه.بعد از هر نماز دستورالعمل آیت الله نخودکی  که  به آیت الله خمینی گفته بود رو انجام میده.).

میگه:استادم رو به من کرد و بهم گفت:اینا خوبه انجامشون بده.بشرط اینکه هر موقع حال داشتی بخون.

و بعد گفت:فلانی از الان به بعد دیگه کلا دروغ رو باید بذاری کنار.

رفیقم میگه :گفتم حاج آقا !من از وقتی که به سن تکلیف رسیدم تا به الان یادم نمیاد دروغ گفته باشم!!!!

استادش گفت: یعنی   تو دیگه نباید-  توریه کنی  - دروغ مصلحتی بگی -  نباید به دروغ تعارف کنی با مردم (مثلا بگی:بفرمایید خونه  درحالی که  اصلا دوست نداری بیان خونتون و...)-  ....

چون تو دیگه طلبه شدی .مردم اگر توریه بگن عیبی نداره   ولی  تو نباید بگی.

گفتم چشم حاج آقا.

بعد بهش گفتم میدونی چرا از زبونت شروع کرد؟؟؟

گفت:نه.

گفتم:چون اکثر علمای اخلاق من جمله جوادآقاملکی تبریزی  برای  تزکیه  میگن که ،برای شروع بهتره از اول از زبان شروع کرد.

مثلا :یک فرد عوامی که میخواد از یک جایی شروع کنه.بهش میگن:اول باید سعی کنه دروغ نگه.و بعد فحش نده. و بعد ....

بخاطر همین به تو گفته :اول از زبانت شروع کنی.بعدا احتمالا میاد روی اینکه کم حرف بزنی و....

بی نشان | 9:33 - شنبه ششم خرداد 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

بی نشان | 9:8 - چهارشنبه بیستم اردیبهشت 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

۲۳سال گذشت عمر......

چه کرده ای ؟

حاصل کارت دراین ۲۳ساله چیست؟

....

....

....

بی نشان | 19:22 - چهارشنبه بیست و سوم فروردین 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

سلسله موی دوست حلقه ی دام بلاست

هرکه دراین حقله نیست فارغ ازین ماجراست

 که از سعدیه.

وشعر

 

خیلی این ۲ شعر که یکیش هم ازعلامه طباطبایی  که با این بیت آغاز میشه. رو خیلی دوست دارم.

خدایش بیامرزد.

همی گویم و گفته ام

بارها ....

بی نشان | 9:33 - چهارشنبه بیست و سوم فروردین 1391


بسم الله الرحمن الرحیم

بالاخره بعد از یک هفته ،امروز  کامپیوتر خونمون درست شد و من تونستم امروز بیام و مطلبی بننویسم.

 

یه حکم فقهی بگم:

کسی که غسل جنابت کرده "" نباید ""برای نمازواجب ، وضو بگیرد.

مگر اینکه غسلش باطل بشه که در این صورت باید برای نماز وضو بگیره.

(وغسل به وسیله همون چیزهایی که وضو رو باطل میکنه،باطل میشه).

 

یه نکته فقهی –اخلاقی هم بگم:

از امیرالمونین روایت شده (بموضمون میگم):کسی که به کار خرید و فروش اشتغال داشته باشه و مسایل و احکام بیع(احکام خریدوفروش)رو"" نداند""حتما حتما مبتلا به ربا خواهد شد.

بی نشان | 10:3 - جمعه هفتم بهمن 1390


مقام اول : نشئه ملك و ظاهر فصل ، اشاره به مقام اول نفس بدان كه مقام اول نفس و منزل اسفل آن ، منزل ملك و ظاهر و دنياى آن است ، كه اشعه و انـوار غـيـبـيـه آن در ايـن بـدن مـحـسوس و بنيه ظاهره تابيده و او را زندگانى عرضى بـخـشـيـده و در ايـن بدن كرده ، و ميدان جنگ آن همين بدن است ، و قواى ظاهره آن ، لشكر آن اسـت كـه در اقاليم سبعه ملكيه ، يعنى گوش و چشم و زبان و شكم و فرج و دست و پا، بسط پيدا كرده . و تمام اين قواى منتشره در اين ممالك سبعه در تحت تصرف نفس است به مقام وهم ، زيرا كه وهم سلطان قواى ظاهره و باطنه نفس است . پس اگر وهم حكومت نـمـود در آنـهـا بـه تـصرف خود يا شيطان ، اين قوا جنود شيطان گردند و مملكت در تحت سـلطـنـت شـيـطـان واقـع شـود، و لشـكـر رحـمـان و جـنـود عـقل مضمحل گردند و شكست خورده رخت از نشئه ملك و دنياى انسان دركشند و هجرت نمايند، و مـمـلكـت خـاص بـه شـيـطـان گـردد. و اگـر وهـم در تـحـت تـصـرف عـقـل و شـرع در آنـهـا تـصـرف نـمـايـد و حـركـات و سـكـنـات آنـهـا در تـحـت نـظـام عـقـل و شرع باشد، مملكت رحمانى و عقلانى شود و شيطان و جنودش از آن رخت بربندند و دامن در كشند. پس جهاد نفس كه جهاد بزرگ است ، و از كشته شدن در راه حق تعالى بالاتر اسـت ، در ايـن مـقام عبارت است از غلبه كردن انسان بر قواى ظاهره خود، و آنها را در تحت فرمان خالق قرار دادن ، و مملكت را از لوث وجود قواى شيطان و جنود آن خالى نمودن است . فصل ، در تفكر است بـدان كـه اول شـرط مـجـاهـده بـا نـفـس و حـركت به جانب حق تعالى تفكر است . و بعضى از علماى اخلاق آن را در بدايات در مرتبه پنجم قرار داده اند.() و آن نيز در مقام خود صحيح است . و تـفـكـر در ايـن مـقام عبارت است از آنكه انسان لااقل در هر شب و روزى مقدارى ـ ولو كم هم بـاشـد ـ فـكر كند در اينكه آيا مولاى او كه او را در اين دنيا آورده و تمام اسباب آسايش و راحـتـى را از بـراى او فـراهـم كـرده ، و بـدن سـالم و قـواى صـحـيحه ، كه هر يك داراى منافعى است كه عقل هر كس را حيران ميكند. به او عنايت كرده ، و اين همه بسط بساط نعمت و رحـمـت كـرده ، و از طـرفـى هـم ايـن هـمـه انـبـيـا فـرسـتـاده ، و كـتـابـهـا نـازل كرده و راهنماييها نموده و دعوتها كرده ، آيا وظيفه ما با اين مولاى مالك الملوك چيست ؟ آيـا تـمـام اين بساط فقط براى همين حيات حيوانى و اداره كردن شهوت است كه با تمام حـيـوانـات شـريـك هـستيم ، يا مقصود ديگرى در كار است ؟ آيا انبياء كرام و اولياء معظم و حـكـمـاى بـزرگ و عـلمـاى هـر مـلت كـه مـردم را دعـوت بـه قـانـون عقل و شرع مى كردند و آنها را از شهوات حيوانى و از اين دنياى فانى پرهيز مى دادند با آنـهـا دشـمـن داشـتـنـد و دارنـد، يـا راه صـلاح مـا بـيـچـاره هـاى فـرو رفـتـه در شهوات را مثل ما نمى دانستند؟ اگـر انـسـان عـاقل لحظه اى فكر كند مى فهمد كه مقصود از اين بساط چيز ديگر است ، و منظور از اين خلقت عالم بالا و بزرگترى است ، و اين حيات حيوانى مقصود بالذات نيست . و انـسـان عـاقـل بـايـد در فـكـر خـودش بـاشـد، و بـه حال بيچارگى خودش رحم كند و با خود خطاب كند: اى نفس شقى كه سالهاى دراز در پى شـهـوات عـمـر خـود را صـرف كـردى و چـيزى جز حسرت نصيبت نشد، خوب است قدرى به حـال خـود رحم كنى ، از مالك الملوك حيا كنى ، و قدرى در راه مقصود اصلى قدم زنى ، كه آن مـوجـب حيات هميشگى و سعادت دائمى است ، و سعادت هميشگى را مفروش به شهوات چند روزه فـانى ، كه آن هم به دست نمى آيد حتى با زحمتهاى طاقت فرسا. قدرى فكر كن در حـال اهـل دنيا از سابقين تا اين زمان كه مى بينى . ملاحظه كن زحمتهاى آنها و رنجهاى آنها در مقابل راحتى آنها چقدر زيادتر و بالاتر است ، در صورتى كه براى هر كس هم راحتى و خوشى پيدا نمى شود. آن انسانى كه در صورت انسان و از جنود شيطان است و از طرف او مـبـعـوث اسـت و تـو را دعـوت بـه شـهوات مى كند و مى گويد زندگانى مادى را بايد تـامـيـن كـرد، قـدرى در حـال خود او تاءمل كن ، و قدرى او را استنطاق كن ببين آيا خودش از وضعيت راضى است ؟ يا آنكه خودش مبتلا است مى خواهد بيچاره ديگرى را هم مبتلا كند؟ و در هـر حـال از خـداى خـود با عجز و زارى تمنا كن كه تو را آشنا كند و وظايف خودت كه بايد منظور شود ما بين تو و او. و اميد است اين تفكر كه به قصد مجاهده با شيطان و نفس امـاره اسـت ، راه ديـگـرى بـراى تـو بـنـمـايـانـد و مـوفـق شـوى بـه منزل ديگر از مجاهده .       فصل ، در عزم است مـنـزل ديـگـر كـه بـعـد از تـفـكـر از بـراى انـسـان مـجـاهـد پـيـش مـى آيـد، مـنـزل عـزم اسـت . (و ايـن غـيـر از اراده است كه شيخ ‌الرئيس () در اشارات آن را اول درجات عارفين دانسته .)() بـعـضـى از مـشـايـخ مـا، اءطـال الله عمره ، مى فرمودند كه عزم جوهره انسانيت و ميزان امتياز انسان است ، و تفاوت درجات انسان به تفاوت درجات عزم او است . و عزمى كه مناسب با اين مقام است عبارت است از بناگذارى و تصميم بر ترك معاصى ، و فعل واجبات ، و جبران آنچه از او فوت شده در ايام حيات ، و بالاخره عزم بر اينكه ظاهر و صـورت خـود را انـسـان عـقـلى و شـرعـى نـمـايـد كـه شـرع و عـقـل بـه حـسب ظاهر حكم كنند كه اين شخص ، انسان است . و انسان شرعى عبارت از آن است كـه مـوافـق مـطـلوبـات شـرع رفـتـار كـنـد، و ظـاهـرش ظـاهـر رسـول اكـرم ، صلى الله عليه و آله ، باشد، و تاءسى به آن بزرگوار بكند در جميع حـركـات و سـكنات و در تمام افعال و تروك . و اين امرى است بس ممكن ، زيرا كه ظاهر را مثل آن سرور كردن امرى است مقدور هر يك از بندگان خدا. و بـدان كـه هـيچ راهى در معارف الهيه پيموده نمى شود مگر آنكه ابتدا كند انسان از ظاهر شـريـعت . و تا انسان متاءدب به آداب شريعت حقه نشود، هيچيك از اخلاق حسنه از براى او بـه حـقـيـقـت پيدا نشود، و ممكن نيست كه نور معرفت الهى در قلب او جلوه كند و علم باطن و اسرار شريعت از براى او منكشف شود. و پس از انكشاف حقيقت و بروز انوار معارف در قلب نـيـز مـتـاءدب بـه آداب ظـاهـره خـواهـد بـود. و از ايـن جـهـت دعـوى بـعـضـى بـاطـل اسـت كـه بـه ترك ظاهر. علم باطن پيدا شود. يا پس از پيدايش آن به آداب ظاهره احـتـيـاج نباشد. و اين از جهل گوينده است به مقامات عبادت و مدارج انسانيت . و شايد موفق شدم به بيان بعضى از آن در اين ورقه ها، انشاءالله تعالى . فصل ، اهميت عزم در ترك معاصى و انجام تكاليف اى عـزيـز، بـكـوش تـا صـاحب عزم و داراى اراده شوى ، كه خداى نخواسته اگر بى عزم از اين دنيا هجرت كنى ، انسان صورى بيمغزى هستى كه در آن عالم به صورت انـسـان مـحـشور نشوى ، زيرا كه آن عالم محل كشف باطن و ظهور سريره است . و جرئت بر مـعـاصى كم كم انسان را بى عزم مى كند، و اين جوهر شريف را از انسان مى ربايد. استاد مـعـظم ما، دام ظله ، مى فرمودند بيشتر از هر چه گوش كردن به تغنيات سلب اراده و عزم از انسان مى كند. پـس اى بـرادر، از مـعـاصـى احـتراز كن ، و عزم هجرت به سوى حق تعالى نما، و ظاهر را ظـاهـر انـسـان كـن ، و خـود را در سـلك اربـاب شـرايـع داخـل كـن ، و از خـداونـد تـبـارك و تـعـالى در خـلوات بـخـواه كـه ترا در اين مقصد همراهى فـرمـايـد، و رسـول اكـرم ، صـلى الله عـليـه و آله ، و اهـل بـيت او را شفيع قرار ده كه خداوند به توفيق عنايت فرمايد و از تو دستگيرى نمايد در لغـزشـهـايـى كه در پيش دارى ، زيرا كه انسان در ايام حيات لغزشگاههاى عميقى دارد كـه مـمـكن است در آن واحد به پرتگاه هلاكت چنان افتد كه ديگر نتواند از براى خود چاره بـكـنـد، بـلكـه در صـدد چـاره جـويـى هـم بـرنـيـايـد ، بـلكـه شـايـد شـفـاعت شافعين هم شامل حال او نشود. نعوذبالله منها

بی نشان | 11:4 - چهارشنبه چهاردهم دی 1390


بسم الله الرحمن الرحیم

توی بیان احکام به صورت عوامانه مطالب رو دارم مینویسم تا همه بتونند بفهمن. والبته با عرض پوزش ،به دلیل اهمیت موضوع احکام،خیلی رک حرف میزنم. ملاحظه کسی رو نمیکنم.ببخشید.

توی این احکام هم مطابق فتوای تمام علماست(یا بهتر بگم فتوای اکثرقریب به اتفاق علما)

آیا اگر احکام دینی رو در یادگیری اونها کوتاهی کنیم ٰاشکالی داره؟

طبق دستور خدا یادگیری اون احکامی رو که اصولا مبتلا به اون هستید(مثل وضو.غسل،دستشویی رفتن،و ....)واجب هست.و اگرکسی در یادگیری اینها کوتاهی کنه در آخرت مورد عقوبت قرار میگیره(مگر اینکه از شانسش همه موارد رو با اینکه نمیدونسته ولی در واقعیتش درست انجام داده).

این مورد رو میتونیداز هر مرجع و یا آخوند"باسوادی"بپرسید.(که گفته ام رو تایید میکنه).

نکته:

موارد بالا عام بود و عمومیت داشت و همه باید اونهارو یاد بگیرند(چه زن ،چه مرد،چه صغیر15ساله ،چه کبیر-100ساله).اما بعضی ها با توجه به شرایطی که دارن باید احکام اون موقعیتی که درش هستند رو یاد بگیرن.مثل:فروشنده،دلال،و.... که باید احکام بیع(یعنی احکام خریدوفروش رو بدانند).

(و داریم که حضرت علی علیه السلام یک شلاق به دستش میگرفت و میرفت به بازار و هر فروشنده ای رو که می دید احکام بیع رو بلد نیست اون رو شلاق میزد و درمغازش رو می بست).

نکته دوم:

این اصطلاحات رو یاد بگیرید که همیشه به دردتون میخوره (البته درفهم مطالبی که توی رساله نوشته):

فرق بین احتیاط واجب با احتیاط مستحب:

توی احتیاط واجب : فقیه(مرجع) به تو میگه: من از آیات و روایات این حکم رو درآوردم ولی به این حکمم مطمئن نیستم و شما میتونی به فقیه دیگه ای که اعلم از من هست در این زمینه مراجعه کنی.      توی احتیاط مسحب : فقیه(مرجع) به تو میگه: این حکمی که به تو میگم بر تو واجب نیست ولی اگه این کار رو کنی بهتره.

شهوتی که به عنوان یکی از نشانه های منی بودن آبی که از بدن خارج میشود :

این شهوت به این معنی نیست که شما یک صحنه بدی را ببینید و یا تصور کنید ٰکه به موجب این دیدن یا تصور کردن،اگر آب خارج شد ،منی است.بلکه ""به این معنی هست""که،با لذت آب خارج شود.


  


                                            احکام طهارت

به نظرتون کسی که میره دستشویی اگه یه بار به آلت تناسلیش آب بریزه،پاک میشه؟؟

جواب:نه

کسی که ادرار میکنه باید حتما حداقل 2بار آب بریزه به آلت تناسلیش،تا آلت تناسلیش پاک بشه.(و نجس نباشه).اما کسی که مدفوع میکنه همین که یک بار آب بریزه به مقعدش پاک میشه(البته این در صورتی هست که عین نجاست درش نباشه-یعنی مدفوعی درمجاریش نباشه).

  

آقا من قبل از اذان که بگه دارم وضو میگرم که برم نماز بخونم،درسته؟

جواب:اگر این وضو رو به نیت اینکه بری باهاش نماز بخونی گرفتی(و "" نه """به این قصد که میخوای کار مستحب باوضو بودن رو انجام بدی)این وضو باطل هست.

بجز فتوای آیت الله خامنه ای که میگه:اگردر نزدیکی همون وقت(یعنی مثلا وقتی که تلوزیون داره قران میخونه) رفتی که وضو بگیری و عرفا هم،همه بگن که وقت نماز هست.این وضوی شما صحیحه.

 

آقا اگه من توی روز (مثلا در ساعت الف) جنب شدم و "" نرفتم """غسل کنم و بار دیگه (مثلا در ساعت ب)هم جنب شدم،و بعد رفتم حمام،یک غسل کردم و اومدم.غسلم درست بود؟؟؟

جواب: حکم کلی رو دقت کن جوابت رو میفهمی:

به طور کلی هربارکه انسان منی از او خارج بشه(چه با فاصله  زمانی کم و چه بافاصله زمانی زیاد)باید برای هر بار که منی ازش خارج شده؛ غسل کنه.ولی میتونه بره حموم به نیت همه غسلهای واجبی که به گردنش هست،یک بار غسل کنه—ولی این نیت رو باید حتما داشته باشه.---حالا اگر کسی یادش نیت که چندبار غسل براش واجب شده،ایشون میتونه این نیت رو داشته باشه که "به اندازه هرچه که غسل واجب به گردنم هست،یک غسل به جا میارم".

لازم نیست نیت رو به زبان بیاره،بلکه همینکه قصد این کار رو کنه کافی هست .

 

آقا من جنب شدم،و بدون اینکه برم ادرار کنم تا مجاری  آلت رو،از وجود منی پاک کنه(یعنی دیگه داخل آلت تناسلیم منی وجود نداشته باشه)،رفتم غسل کردم.و بعد از غسل کردن ؛رفتم دستشویی ،و وقتی داشتم ادرار میکردم دیدم(دیدم درآغاز ادرار کردنم) مایعی مخلوط با ادرار اومده،که نمیدونم منی هیت یا نه،آیا باید برم غسل کنم؟؟

جواب: بله. غسل جنابت یک بار دیگر باید کنید.

توجه:

(هرچند که ادرار کردن قبل از غسل مسحب هست،اما همیشه لازم هست و در اکثری موارد وقتی انسان غسل میکنه و بعد دست شویی میره-چه ا ساعت بعد از غسل چه 10ساعت بعد ازون-منی به همراه ادرارش خارج میشه-که واجب هست یک باره دیگه غسل کنه).

 

 دیگر این را به صورت سوالی نمیگویم. دقت کنید به این حکم:

 

استمنا همسر برای شوهر و برعکس جایز و حلال است.(که اصطلاحا یکی از مصادیق ملاعبه با همسر است).(این رو به این دلیل گفتم که یکی از دوستانم که یک سالی هست که نامزد هست –نمیدونست-گفتم .بگم که دیگران  هم بدانند)

 

بی نشان | 10:4 - یکشنبه یازدهم دی 1390


 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به مخاطبای قدیمی وبلاگم و سلام به مخاطبای جدید وبلاگم.

دلیل حضور دوبارم توی اینجا صرفا برای رضای دوست بود(به قول شاعرکه میگه:به نام دوست که هرچه میکشیم ازوست—البته مزاح میکنم.—جدی نگیرید).

در مورد دوستم بی نشان کمی بگم.و اون اینکه

او اهل طریقت است(باطن اسلام-عرفان)

و

من اهل شریعت هستم.(ظاهراسلام -فقه)

نزد اهل عرفا  این اصل مسلم هست که کسی به عرفان حقیقی دست پیدا نمیکند مگراینکه از راه شریعت(ظاهر- احکام دینی)وارد شده و واصل به این راه (یعنی –عرفان)شود. (منظورم از عرفا-امثال قاضی ها و بهجت ها و خمینی هاست)

 

توی این این وبلاگ اخیرا یه مسائلی پیش اومد و چیزهایی مطرح شد که نباید میشدٰ به دلایل مختلف.

از جمله چیزهایی که مطرح شد بحث سیاسی –فقهی ولایت مطلقه فقیه بود.

که باعث شد دوستان چپی و راستی و مخالف و موافق نظام به جان من بیفتن و یا اینکه آتش شون شعله ور بشه(چه مثبت .چه منفی).

استدلال های قوی که هر دو گروه دارندولی خب مطمئنا حقیقت درنزد یک گروه هست.و این حقیقت نزد چه کسی است، والله اعلم.

فقط از دوستان چه موافق نظام و چه مخالف نظام خواهش دارم که:

ما رو معاف کنید از از درگیری های بین خودتون. به من هیچ ارتباطی این موضوع و بحث نداره.

 

فقط این رو به خوبی میدونم (چه از موافقین و چه از مخالفین) که واقعا اگر مطالعه خوب و یا پرسوجوی خوبی ازاهل خبره در این موضوعات داشتید بیاید حرف بزنید.

مطمئنا بعضی میروند و فقط از مخالفین این موضوع میپرسند(که اینها جزو احمق هاهستند)

و مطمئنا بعضی ها میروند وفقط از موافقین این موضوع میپرسند (که اینها هم احمق ها هستند)

وفقط وفقط کسانی عاقل هستند که  قول موافقین و مخالفین را بشنوند.

 

عقیده-م در سیاست به طور کلی این هست:

بسمه تعالی

نمیدانم.

بی نشان | 10:2 - یکشنبه یازدهم دی 1390


بسم الله الرحمن الرحیم

بالاخره آقا مجتبی قبول کرد.(نویسنده قبلی این وبلاگ).

به اینکه بیاید و دوباره شروع به نوشتن کند.(هرچند که تمایل به این کار نداشت- بخاطر همین استخاره کرده و به این دلیل که استخاره جوابش بسیار خوب بود.قرار شد که بیاید).

ولی چند شرط داشت:

۱-بنده(بی نشان) هم بنویسم.

2-مطالب سیاسی هم چون باهم اختلاف داریم یا ننویسیم و یا اینکه هرکدام که نوشت دیگری اعتراض نکند.و اگر دوست داشت جواب دهد.


 برای اینکه بدانید کداممان نوشته ایم

نوشتار بنده به صورت کلاسیک است و نوشتار ایشان(مجتبی) به صورت محاوره ای است.

بی نشان | 9:20 - شنبه سوم دی 1390